Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Opolu

Biuletyn Informacji Publicznej

Regulamin Komisj Przetargowej PBW w Opolu

nowa podstrona, dodana 2008-10-15

 

Regulamin Komisji Przetargowej

 

                                                    Pedagogicznej Biblioteki  Wojewódzkiej

 

 

 

 

                                                               w      Opolu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       I .           DEFINICJE.........................................................................................3

       II.           POSTANOWIENIA OGÓLNE.........................................................3

       III.         SKŁAD KOMISJI...............................................................................4

       IV.         UDZIAŁ BIEGŁYCH W PRACACH KOMISJI.............................6

       V.           PRAWA I OBOWIAZKI CZŁONKÓW KOMISJI........................6

       VI.         CZYNNOŚCI W TRAKCIE POSTEPOWANIA.............................9

VII.                CZYNNOŚCI ZWIAZANE Z OCENĄ OFERTY..........................11

VIII.             PROTESTY I ODWOŁANIA...........................................................13

IX.                   ZAKOŃCZENIE PRAC KOMISJI..................................................14

X.                      POSTANOWIENIA KOŃCOWE.....................................................14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I.                 DEFINICJE

 

1.                  Ilekroć jest mowa w postanowieniach Regulaminu o:

 

a)                  „Kierowniku Zamawiającego” - należy przez to rozumieć Dyrektora Biblioteki lub osobę działającą na podstawie upoważnienia Dyrektora Biblioteki uprawnioną do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie Zamówienia Publicznego;

 

b)                  „Komisji” - należy przez to rozumieć Komisję Przetargową powołaną zgodnie z postanowieniami Ustawy i niniejszego Regulaminu;

 

c)                  „Regulaminie” – należy przez to rozumieć niniejszy Regulamin;

 

d)                  „SIWZ” – należy przez to rozumieć Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia;

 

e)                  „Ustawie” - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych – tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm,

 

f)                    „UZP” - należy przez to rozumieć Urząd Zamówień Publicznych,

 

g)                   „Wykonawcy” – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie zamówienia, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia publicznego,

 

 

 

h)                  „Zamawiającym” – należy przez to rozumieć Pedagogiczną Bibliotekę Wojewódzką,

 

i)                    „Zamówieniu” - należy przez to rozumieć zamówienie publiczne, czyli umowę odpłatną zawieraną między zamawiającym a Wykonawcą, której przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane, której zawarcie podlega przepisom Ustawy.

 

 

 

 

II. POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

 

 

§1

 

1.    Postanowienia Regulaminu mają zastosowanie do prac Komisji powoływanych przez Kierownika Zamawiającego w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie Zamówienia.

 

2.  Kierownik zamawiającego powołuje komisję do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia, zwaną dalej "komisją przetargową", jeżeli wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych – tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm,

 

3.   Jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych – tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm. ,kierownik zamawiającego może powołać komisję przetargową.

 

 

 

4.              W zakresie nie uregulowanym w niniejszym Regulaminie, zastosowanie mają przepisy Ustawy oraz przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny

 

 

 

 

III. SKŁAD KOMISJI

 

§2

 

1.  Skład Komisji określa Kierownik zamawiającego w formie zarządzenia.

 

2.  W skład Komisji wchodzą:

 

a) przewodniczący,

b) sekretarz,

c) członkowie - w liczbie 1 -3 osób.

 

3. Kierownik Zamawiającego wskazuje Przewodniczącego Komisji i jej Sekretarza spośród członków Komisji.

 

§3

 

1.                  Członkami Komisji nie mogą być osoby, które:

 

a)                  ubiegają się o udzielenie Zamówienia będącego przedmiotem postępowania;

 

b)                  pozostają w związku małżeńskim, w stosunku pokre­wieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia, lub są związane z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z Wykonawcą, jego zastępcą prawnym lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych Wyko­nawców ubiegających się o udzielenie Zamówienia,

 

c)                  przed upływem 3 lat od dnia wszczęcia postępowania o udzielenie Zamówienia pozostawały w stosunku pracy lub zlecenia z Wykonawcą lub były członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych Wykonawców ubiegających się o udzielenie Zamówienia,

 

d)                  pozostają z Wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności tych osób,

 

e)                  zostały prawomocnie skazane za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, prze­stępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych

 

2.    Członkowie Komisji składają, pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1.

 

3.    Czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia podjęte przez osobę podlegającą wyłączeniu po powzięciu przez nią wiadomości o okolicznościach, o których mowa w ust. 1, powtarza się, z wyjątkiem otwarcia ofert oraz innych czynności faktycznych nie wpływających na wynik postępowania.

 

3.                  Przewodniczący Komisji wyłącza z jej prac członka, który:

 

a)                  złożył oświadczenie o zaistnieniu którejkolwiek z okoliczności, o których mowa w ust. 1,

 

b)                  nie złożył oświadczenia w terminie wyznaczonym przez Przewodniczącego Komisji,

 

c)                  złożył oświadczenie niezgodne z prawdą – w takim wypadku wyłączenie następuje z chwilą uzyskania wiadomości wskazujących na nieprawdziwość oświadczenia.

 

d)                  złożył zgodne z prawdą oświadczenie o braku okoliczności, o których mowa w ust. 1, jeżeli po złożeniu oświadczenia okoliczności takie zaistniały.

 

 

4.                  Informację o wyłączeniu członka Komisji, Przewodniczący Komisji przekazuje Kierownikowi Zamawiającego, który podejmuje decyzję o odwołaniu członka ze składu Komisji i ewentualnym powołaniu w jego miejsce nowego członka Komisji. Nowy członek Komisji składa oświadczenie, o którym mowa w ust. 2, w najkrótszym możliwym terminie.

 

5.              Wobec Przewodniczącego Komisji czynności odebrania oświadczenia i ewentualnego wyłączenia dokonuje bezpośrednio Kierownik Zamawiającego, podejmując decyzję o jego odwołaniu i powołaniu w jego miejsce nowego Przewodniczącego Komisji.

 

§4

 

 

Odwołanie członka Komisji może nastąpić jeżeli:

 

a)                  z przyczyn obiektywnych nie może on wykonywać swoich obowiązków,

 

b)                  nieobecność członka Komisji na posiedzeniu Komisji nie zostanie usprawiedliwiona w trybie wskazanym w § 7 ust. 4,

 

c)                  członek Komisji nie wykonuje nałożonych na niego obowiązków lub obowiązków wynikających z przepisów prawa, postanowień Regulaminu oraz decyzji Przewodniczącego Komisji, innych niż obecność na posiedzeniach Komisji.

 

 

 

 

IV. UDZIAŁ BIEGŁYCH I INNYCH OSÓB W PRACACH KOMISJI

 

 

 

§ 5

 

 Jeżeli dokonanie oceny ofert lub innych czynności w postępowaniu wymaga wiadomości specjalnych, Przewodniczący Komisji składa Kierownikowi Zamawiającego umotywowany wniosek o powołanie biegłych.

 

§ 6

 

1.                  Decyzję o powołaniu biegłego podejmuje Kierownik Zamawiającego.

 

2.                  Po podpisaniu umowy i zobowiązania do zachowania poufności, ale przed przystąpieniem do wykonania jakichkolwiek czynności, biegły składa oświadczenie, o którym mowa w §3 ust. 2. Regulaminu.

3.   Przewodniczący Komisji nie dopuszcza do wykonania czynności przez biegłego, w stosunku do którego zajdzie którakolwiek z okoliczności, o których mowa w §3 ust. 1.

 

3.         Biegły przedstawia opinię na piśmie w terminie określonym w umowie, a na zaproszenie Przewodniczącego Komisji bierze udział w posiedzeniach Komisji z głosem doradczym i udziela dodatkowych wyjaśnień.

 

 

 V. PRAWA I OBOWIĄZKI CZŁONKÓW KOMISJI

 

§7

 

1.                  Członkowie Komisji będący pracownikami Zamawiającego wykonują swoje obowiązki związane z udziałem w pracach Komisji w ramach obowiązków służbowych.

 

2.                  Obowiązkiem przełożonego członka Komisji jest umożliwienie członkowi Komisji udziału w pracach Komisji.

 

3.                  Członek Komisji jest zobowiązany, najwcześniej jak to jest możliwe, powiadomić Przewodniczącego Komisji o swojej nieobecności na posiedzeniu Komisji, podając przyczyny nieobecności.

 

4.                  Decyzję w sprawie usprawiedliwienia nieobecności członka Komisji na posiedzeniu podejmuje Przewodniczący Komisji. Decyzję o usprawiedliwieniu nieobecności Przewodniczącego Komisji podejmuje Dyrektor PBW.

 

§ 8

 

1.                  Członkowie Komisji wykonują powierzone im czynności w dobrej wierze, z zachowaniem najwyższej staranności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, swoją wiedzą i doświadczeniem.

 

2.                  Do obowiązków członków Komisji należy w szczególności:

 

a)                  udział w posiedzeniach Komisji,

 

b)                  wykonywanie innych czynności związanych z pracami Komisji, zgodnie z poleceniami Przewodniczącego Komisji.

 

C)       niezwłoczne informowanie przewodniczącego o okolicznościach uniemożliwiających wykonywanie obowiązków członka komisji  

 

 

§ 9

 

Członkom Komisji nie wolno ujawniać jakichkolwiek informacji związanych z przebiegiem prac Komisji, w tym w szczególności informacji związanych z:

 

a)                  liczbą złożonych ofert – do daty składania ofert,

 

b)                  przebiegiem badania, oceny i porównania treści złożonych ofert.

 

§ 10

 

Członek Komisji ma prawo i obowiązek uczestnictwa we wszystkich pracach Komisji oraz prawo wglądu we wszystkie dokumenty związane z pracą Komisji.

 

§ 11

 

1.                  Przewodniczący Komisji kieruje jej pracami. Do jego obowiązków należy w szczególności:

 

a)                  odebranie oświadczeń członków Komisji, o których mowa w §3 ust. 2, oraz poinformowanie Kierownika Zamawiającego o okolicznościach, o których mowa w §3 ust. 3 albo w §5;

 

b)                  wyznaczanie terminów posiedzeń Komisji,

 

c)                  podział między członków Komisji prac podejmowanych w trybie roboczym,

 

d)                  nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie Zamówienia;

 

e)                  informowanie Kierownika Zamawiającego o problemach związanych z pracami Komisji w toku postępowania o udzielenie Zamówienia;

 

f)                    nadzór nad terminowym i prawidłowym dokonywaniem czynności w postępowaniu o udzielenie Zamówienia;

 

2.                  Do obowiązków Sekretarza Komisji należy w szczególności:

 

a)                  prowadzenie dokumentacji postępowania w sprawie udzielenia Zamówienia,

 

b)                  organizowanie, w uzgodnieniu z Przewodniczącym Komisji, posiedzeń Komisji,

 

c)                  obsługa techniczno-organizacyjna i sekretarska Komisji w postępowaniu o udzielenie Zamówienia, w tym m.in. przyjęcie i rejestracja ofert.

 

3.                  Przewodniczący i Sekretarz Komisji korzystają w trakcie wykonywania swoich obowiązków z pomocy organizacyjnej administracji.

 

 

§ 12

 

 1.    Komisja działa na posiedzeniach.

2.     Posiedzenia komisji zwołuje i prowadzi Przewodniczący.

 

3.     Przewodniczący upoważnia osobę, która wykonuje jego zadania podczas jego nieobecności, spośród członków komisji. Upoważnienie dokonywane jest w formie pisemnej.

4. Czynności bieżące, na polecenie Przewodniczącego, wykonane są w trybie roboczym przez członków komisji.

 

 

 

 

 

 

VI. CZYNNOŚCI W TRAKCIE POSTĘPOWANIA

 

§13

 

 

1.                  Po rozpoczęciu postępowania, Sekretarz Komisji m.in.:

 

a)                  wydaje lub wysyła zainteresowanym Wykonawcom SIWZ,

 

b)                  prowadzi rejestr Wykonawców, którzy pobrali SIWZ,

 

c)                  przyjmuje i rejestruje zapytania Wykonawców odnośnie treści SIWZ lub innych dokumentów i niezwłocznie przekazuje informacje o ich wpłynięciu Przewodniczącemu Komisji,

 

d)                  przyjmuje i rejestruje oferty,

 

e)                  przekazuje wyjaśnienia lub informacje o zmianach w SIWZ wszystkim Wykonawcom, którzy pobrali lub otrzymali SIWZ,

 

f)                    sporządza protokół zebrania Wykonawców, jeżeli zostało ono zwołane,

 

g)                  sporządza protokoły z posiedzeń Komisji,

 

h)                  jeżeli w posiedzeniach Komisji uczestniczy obserwator wyznaczony przez Prezesa UZP – informuje obserwatora o terminach posiedzeń Komisji.

 

2.                  Do obowiązków Przewodniczącego Komisji w toku postępowania należy w szczególności:

 

a)                  zapewnienie, żeby otwarcie ofert złożonych przez Wykonawców nastąpiło w ustalonym miejscu i terminie,

 

b)                  sprawdzenie, czy oferty zostały złożone zgodnie w wymogami oraz czy nie doszło do ich przedwczesnego otwarcia,

 

c)                  zapewnienie, żeby oferty złożone po wyznaczonym terminie:

 

                 -     nie zostały otworzone,

 

-  Wykonawcy, którzy złożyli takie oferty, zostali poinformowani,

           o tym, że ich oferty nie zostały otworzone,

 

                 -     zostały zwrócone Wykonawcom bez otwierania po upływie terminu

                    na wniesienie protestu,.

 

d)                  ogłoszenie kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie Zamówienia – bezpośrednio przed otwarciem ofert,

 

e)                  otwarcie ofert,

 

f)                    wykonywanie innych czynności, które nie zostały na mocy przepisów prawa lub niniejszego Regulaminu zastrzeżone do kompetencji Komisji lub Kierownika Zamawiającego,

 

g)                  przekazywanie do właściwej komórki organizacyjnej, jeżeli zachodzi taka potrzeba, poręczeń i gwarancji bankowych, gwarancji ubezpieczeniowych, weksli, czeków oraz innego rodzaju dokumentów składanych przez Wykonawców jako wadium oraz informowanie tej komórki o konieczności dokonania zwrotu wadium Wykonawcom.

 

 

 

 

§14

 

Po otwarciu ofert Komisja przeprowadza dalsze czynności w toku Postępowania, zgodnie z przepisami prawa.

 

§15

 

Oferty złożone po wyznaczonym terminie składania ofert zwraca się oferentom bez otwierania.

§16

 

Oferty nie podlegające zwróceniu otwiera się, sporządzając zestawienie tych ofert.

 

 

§17

 

1.                  Komisja podejmuje decyzje zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków.

 

2.                  Jeżeli na posiedzeniu Komisji nie ma wymaganego kworum, posiedzenie odracza się.

 

3.                  Jeżeli w trakcie głosowania zapadnie równa liczba głosów, decyduje głos Przewodniczącego.

 

 

 

 

VII. CZYNNOŚCI ZWIĄZANE Z BADANIEM I OCENĄ OFERT

 

                                                                                   §18 

 

Komisja dokonuje poprawek oczywistych omyłek pisarskich oraz omyłek rachunkowych w obliczeniu ceny w treści złożonych ofert, zawiadamiając o tym wszystkich Wykonawców biorących udział w postępowaniu. Sekretarz Komisji sporządza zestawienie poprawek dokonanych przez Komisję w treści ofert.

   

                                                                                §19

 

W dalszej kolejności Komisja dokonuje oceny ofert złożonych w terminie pod względem wypełnienia warunków formalnych.

 

                                                                                  §20 

 

Kolejnym etapem prac Komisji jest ocena wypełnienia przez uczestników postępowania warunków określonych w SIWZ.

 

                                                                                   §21 

 

1.                  Komisja może zwrócić się do Uczestników postępowania z żądaniem złożenia wyjaśnień odnośnie treści złożonych ofert.

2.                  Jeżeli nieuzupełnienie dokumentów skutkowałoby unieważnieniem postępowania Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy w wyznaczonym terminie nie złożyli dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, do uzupełnienia tych dokumentów w określonym terminie.

 

                                                                                         §22 

 

1.                  Po dokonaniu czynności, o których mowa w §18 - 21, Komisja może m.in. skierować do Kierownika Zamawiającego wnioski o:

 

a)                  wykluczenie określonych podmiotów z postępowania,

 

b)                  odrzucenie określonych ofert,

 

c)                  unieważnienie postępowania.

 

2.                  O podjęciu decyzji, o której mowa w ust. 1 pkt. a, Zamawiający zawiadamia zainteresowanego Wykonawcę. Informacja powinna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne.

3.                  O podjęciu decyzji, o której mowa w ust. 1 pkt. b lub c, Zamawiający zawiadamia wszystkich Wykonawców biorących udział w postępowaniu. Informacja powinna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne.

 

                                                                              §23 

 

1.                  Jeżeli nie zajdą okoliczności uzasadniające unieważnienie postępowania, Komisja proponuje wybór najkorzystniejszej oferty. na podstawie indywidualnej oceny ofert dokonanej przez członków Komisji.

 

2.                  Przed dokonaniem indywidualnej oceny ofert członkowie Komisji zapoznają się z opinią biegłego, jeżeli został on powołany.

 

3.                  Indywidualna ocena ofert odbywa się wyłącznie na podstawie kryteriów oceny ofert, określonych dla danego Postępowania.

 

4.                  Jeżeli jest to uzasadnione przyjętymi kryteriami oceny ofert można odstąpić od indywidualnej oceny ofert. W takim przypadku Komisja sporządza jedynie pisemne uzasadnienie wyboru oferty najkorzystniejszej.

 

                                          

 

§24 

 

1.                  Podpisany protokół z posiedzenia Komisji zawiera propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej, jeżeli Komisja dokona wyboru oferty.

 

2.                  Jeżeli Kierownik Zamawiającego zatwierdzi propozycję Komisji, Przewodniczący Komisji przedstawia mu do podpisania projekty wymaganych zawiadomień i ogłoszeń.

 

 

VIII. ODWOŁANIA

 

  

 

                                                                                         § 25

 

1.                  O wniesieniu odwołania Przewodniczący Komisji informuje niezwłocznie Kierownika Zamawiającego.

 

2.     Kopię odwołania Przewodniczący Komisji przekazuje jednocześnie wszystkim uczestnikom postępowania toczącego się w wyniku wniesienia protestu, nie później jednak niż w terminie 2 dni od dnia jej otrzymania, wzywając ich do wzięcia udziału w postępowaniu odwoławczym.

 

 

                                               

IX. ZAKOŃCZENIE PRAC KOMISJI

 

                                             §26

 

1.                  Komisja kończy prace związane z udzieleniem danego Zamówienia z dniem podpisania umowy w sprawie Zamówienia lub z dniem podjęcia przez Kierownika Zamawiającego decyzji o unieważnieniu postępowania.

 

2.                  Po zakończeniu prac Komisji jej Przewodniczący przekazuje dokumentację postępowania do właściwej komórki organizacyjnej w celu jej przechowania zgodnie z przepisami prawa.

 

 

X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

1.                  Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania

 

 

 

 

                          

 

 



  • Opublikował: Wiesław Sierpiński, data publikacji: 15-10-2008 09:57
  • Modyfikował: Wiesław Sierpiński, data modyfikacji: 28-01-2011 12:22
  • Data wytworzenia: 15-10-2008
  • Ilość wyświetleń: 95
  • Link do strony: http://pbw.biuletyn.info.pl/26/60/regulamin-komisj-przetargowej-pbw-w-opolu.html
  • Opublikował: Wiesław Sierpiński, data publikacji: 15-10-2008 09:57
  • Modyfikował: Wiesław Sierpiński, data modyfikacji: 28-01-2011 12:22
  • Data wytworzenia: 15-10-2008
  • Ilość wyświetleń: 95
  • Link do strony: http://pbw.biuletyn.info.pl/26/60/regulamin-komisj-przetargowej-pbw-w-opolu.html
  • Data publikacji: 15-10-2008 09:57 przez: Wiesław Sierpiński
  • Modyfikował: Wiesław Sierpiński
  • Data wytworzenia: 15-10-2008
  • Ilość wyświetleń: 95
Rozwiń rejestr zmian strony
  •  
    28-01-2011, godz. 12:22:43
    Modyfikacja strony przez: Wiesław Sierpiński
  •  
    20-08-2009, godz. 08:40:31
    Modyfikacja strony przez: Wiesław Sierpiński
  •  
    15-10-2008, godz. 09:57:18
    Modyfikacja strony przez: Wiesław Sierpiński
Dane jednostki:

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Opolu
45-062 Opole
ul. Kościuszki 14
NIP: 754-10-97-374 REGON: 000743497

Dane kontaktowe:

tel.: 77 454 12 40, 77 453 66 92
fax: 77 454 12 40
e-mail: sekretariat@pedagogiczna.pl
strona www: www.pedagogiczna.pl

Nasza strona używa plików cookies. Przeczytaj politykę prywatności
×